Tuesday, September 7, 2010

Hari Raya ( Part 1)

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin..

Mood menjelang raya nie, aku rasa mesti seronok bagi sesetengah org.Aku happy ker?? Of course not!!! Mcm2 perkara membuatkan aku tak happy..

5 perkara yg membuatkan aku sedih n bosan menjelang raya..

1.Off-Budget !!! HARAP MAKLUM.Without budget, nak happy2 pun tak senang..!!!

2.Tak dapat sambut raya pertama dgn ibu ayah,adik,kakak ,cousin2, atok2,makcik2...masa nie aku mmg teringat gile kat suasana kampung kat Mersing. Riuh dengan suara cousin2 gossiping,adik2 sepupu main lari2,atok bising + membebel,sambut rombongan saudara dari belah Batu pahat n Kluang..Huhuh.. Full tau umah atok!!! besh2...boleh makan ulang2...Tido sepah2,Bestnyee....!!!

3.Even hati ikhlas nak kerja tapi jiwa meronta2 nak balik kampung..macam mana nak buat ekk?? Agak2 kalo lepas kerja aku lari kejap balik Mersing ..ok tak ?? Penat tak ?? alah 3 jam aje... tak jauh pun... Oh no no no..budget2....hahaha

4.Bertambah2 sunyi Rumah Medoi pun tak ada sesiapa.. aku aje yg tinggal duduk dirumah besar,... Compom sunyi..!!!

5.Secara compomnye, aku pasti akan duduk di stesen sampai malam sebiab kat rumah tak ada sesiapa..Aduhai...kerja,kerja,kerja...

Tadi pagi atleast sempat jugak wish raya n salam ibu ayah dulu sebelum die org berangkat gie Mersing..(kesian kakak aku yg jauh diperantauan)..even hati aku mcm nak nangis sebab tak dpt follow die org.. takpe2.. raya ke6 dah start cuti...huhuh...Tak sabar..Now bukan menghitung hari nak sambut raya, tapi aku menghitung hari bile nak start cuti raye!!!!!!!!!!!!! hehehhee..
ok..to be continued.....

Noted : mood menjelang raya sangat2 sedih bile dgr lagu raya!! Owhh emosinye!!

0 comments:

 
Template by suckmylolly.com